FOTO: Magda Hueckel FOTO: Magda Hueckel FOTO: Marcin Nowak FOTO: Marcin Nowak FOTO: Marcin Nowak FOTO: Marcin Nowak


projekt plakatu Jakub WOYNAROWSKI, zdjęcia Magda Hueckel trailer >> Trailer Trailer Ich Czworo

FOTO: Marcin Nowak FOTO: Marcin Nowak FOTO: Marcin Nowak FOTO: Marcin Nowak FOTO: Marcin Nowak FOTO: Marcin Nowak

reżyseria
Wojciech FARUGA

przekład Jerzy LIMON / Leon ULRICH / Władysław ZAWISTOWSKI
dramaturgia Tomasz JĘKOT
scenografia i kostiumy, reżyseria światła
Agata SKWARCZYŃSKA
muzyka Joanna HALSZKA SOKOŁOWSKA
ruch sceniczny Damian KWIATKOWSKI
inspicjent/sufler Marta BARASZKIEWICZ


O B S A D A

Marek Antoniusz Krzysztof WACH
Kleopatra Agnieszka SKRZYPCZAK/ Magdalena JAWORSKA
Oktawiusz Cezar Paweł
PACZESNY
Juliusz Cezar Marek KAŁUŻYŃSKI
Oktawia Ewa WICHROWSKA
Agrypa Andrzej WICHROWSKI
Eunuch Marek NĘDZA
Eros Mariusz OSTROWSKI
Charmian Magdalena JAWORSKA/ Dorota FURMANIUK
Iras Matylda PASZCZENKO
Człowiek Do Wszystkiego Mariusz SŁUPIŃSKI

Płynęła łodzią, co jak tron błyszczący
Sunąc po wodzie, jarzyła się blaskiem.
O niej samej żadne opisy prawdy nie wyrażą,
Gdyż swoją urodą przewyższała Wenus.
Kiedy dobiła do brzegu, Antoniusz
Śle do niej ludzi, prosząc na kolację,
Zaś ona na to, że woli go przyjć́
Ucztą u siebie. Nalegała na to.
Uprzejmy Antoniusz, co kobiecie
Nigdy nie odmówił, poszedł na ucztę
A przy pożegnaniu, w zapłacie za to
Co tam zjadł oczami, zostawił serce.

premiera 09.01.2016 DUŻA SCENA
SPEKTAKL DLA WIDZÓW DOROSŁYCH!
czas trwania: 120 minut

21 maja 2016 r. spektakl grany jest w ramach akcji "Bilet za 400 groszy",
która finansowana jest ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego,
a koordynowana przez Instytut Teatralny im. Z. Raszewskiego


Wojciech Faruga w swoim łódzkim przedstawieniu rezygnuje z kulturowych klisz, w zamian serwując nam intymne spojrzenie na relację między dwojgiem bohaterów. (…) Bo najnowszy spektakl Farugi to przede wszystkim opowieść o wielkiej i tragicznej miłości.

Michał Centkowski,Newsweek


Spektakl pełen jest erotyzmu i nawiązujących do niego metafor. Budowane stopniowo napięcie znajduje swój koniec w scenie finałowej. A jest ona niemałym zaskoczeniem(…). Farudze nie można odmówić odwagi i nowatorskiego podejścia.

Iga Herłazińska,Teatr dla Was


Kolejna premiera w Teatrze Jaracza w Łodzi(…) Antoniusz i Kleopatra – to przedstawienie świetne.
(…)destyluje z dzieła Anglika samą kwintesencję opowieści o władzy, zdradzie, tchórzostwie, poczuciu winy i miłości. Aktorzy grają na pełnym napięciu, eksponując emocje; uczucia i ból są prawdziwie fizyczne, rozpacz konwulsyjna, pełna nieartykułowanych dźwięków.


Michał Lachman, Lodz w kulturze


Spektakl (…) zbudowany jest nowoczesnymi środkami. Z punktowaniem sytuacji ekstremalnych w nastroju lub wydarzeniach. Mowy ciał. (…) Akcentowana jest pierwotność uczuć i emocji. Pocałunki, elektryzujące zetknięcia ciał. Ale też, na drugim biegunie, poczucie sromotnej klęski.

Małgorzata Karbowiak, Kalejdoskop