zdjęcia Natalia Kabanow Autor plakatu: Aleksander Walijewski    

autor Anton CZECHOW
przekład Agnieszka Lubomira PIOTROWSKA
reżyseria Małgorzata WARSICKA
scenografia i światło Marcin CHLANDA
kostiumy Edyta JERMACZ
muzyka Karol NEPELSKI współpraca Jakub KRZEWIŃSKI
asystent reżyserki Paweł PACZESNY
choreografia Anna GODOWSKA
inspicjentka, suflerka Anna KRÓLIKOWSKA

O B S A D A
Raniewska Ewa AUDYKOWSKA-WIŚNIEWSKA
Szarlotta Urszula GRYCZEWSKA
Waria Iwona KARLICKA
Ania Natalia KLEPACKA
Kobieta Diana NEBOS (gościnnie)
Duniasza Iwona DRÓŻDŻ
Gajew Robert LATUSEK
Łopachin Radosław OSYPIUK
Jasza Paweł PACZESNY
Simieonow-Piszczyk Bogusław SUSZKA
Trofimow Krzysztof WACH
Firs Andrzej WICHROWSKI
Jepichodow Marcin WŁODARSKI
muzyka na żywo: Julianna SIEDLER-SMUGA (gościnnie)
Statystka - Anna KRÓLIKOWSKA
Statysta - Dawid BIERZGALSKI
Statysta - Bogdan PRZYBYLAK
Statysta - Krzysztof RUSIECKI

Arcydzieło literatury światowej w interpretacji jednej z najwybitniejszych reżyserek młodego pokolenia – Małgorzaty Warsickiej.

Ostatni dramat w dorobku Antona Czechowa, uznany za duchowy testament autora, jest poruszającą i niezwykle aktualną opowieścią o transformacji i nieuchronnej zmianie.
Bohaterowie, przedstawieni z ciepłym liryzmem i pogodną ironią, są na wskroś współcześni.

Niepewni co przyniesie jutro, muszą znaleźć swoje miejsce w dynamicznie przeobrażającym się świecie.

W spektaklu wykorzystano piosenkę „Ich weiss es wird einmal ein Wunder geschehn” (słowa: Bruno Balz, muzyka: Michael Jary) i fragment wiersza „Skrzydła” („Крила”) Liny Kostenko oraz zacytowano fragment piosenki „Pragnienie miłości” (słowa i muzyka: Zenon Martyniuk).

Premiera na Dużej Scenie Teatru odbyła się 27 marca 2022 r. w ramach Międzynarodowego Dnia Teatru
Czas trwania spektaklu: 140 min. z jedną przerwą.

Fotogaleria - OBSADA SPEKTAKLU - zdjęcia Marcin Nowak
Fotogaleria - TWÓRCY SPEKTAKLU - zdjęcia Marcin Nowak

Licencja na wystawienie utworu została wydana przez Stowarzyszenie Autorów ZAiKS.




"Spektakl Warsickiej ma charakter dygresyjny. Reżyserka, wychodząc od fabuły i postaci dramatu Czechowa, przedstawia własny punkt widzenia dotyczący kondycji ludzkiej i upadku starego świata."
Katarzyna Wojtysiak-Wawrzyniak - Teatrologia.info
https://e-teatr.pl/ciemna-noc-w-czarnym-sadzie-24292


"Wszyscy aktorzy byli wspaniali, ale trzeba napisać kilka słów o Raniewskiej Ewy Audykowskiej-Wiśniewskiej. Aktorka wyszła na scenę i zagrała pełnokrwistą, wielopoziomową postać, nie bacząc na ciężar roli i jej tradycję. Wypełniła sobą całkowicie dramat dobrej kobiety, której nie dane było odkryć, że sama dla siebie jest największym zagrożeniem." Tomasz Domagała - DOMAGAŁAsięKULTURY
https://e-teatr.pl/bitwa-na-glosy-24272


"Psychologicznie pełne, przejmujące role przygotowali Ewa Audykowska-Wiśniewska, jako Raniewska, pięknie, czysto łącząca smutek z nadzieją i bezgranicznie poruszająca swoim bólem oraz Andrzej Wichrowski, czyli niepotrzebny Firs w coraz bardziej niepotrzebnym świecie." Dariusz Pawłowski - Dziennik Łódzki
https://e-teatr.pl/sad-wyciety-wisnie-sie-gotuja-tylko-ogien-nie-pod-kuchnia-24162


"Przedstawienie jest dokładnie wyreżyserowane, dopracowane. Spójne i przemyślane. Reżyserka uznała że wystawienie Czechowa ma dziś uzasadnienie, gdy osadzimy je we współczesności. I to się jej z pewnością udało. Warto więc pójść do Jaracza, by zobaczyć przejmująco smutny "Wiśniowy sad" w nowej odsłonie Małgorzaty Warsickiej." Magda Kuydowicz - Teatr dla Wszystkich
https://e-teatr.pl/smutny-wisniowy-sad-23976


Sylwia Krasnodębska - Gazeta Polska Codziennie
https://e-teatr.pl/niesmaczne-wisniowe-landrynki-23795


Rafał Turowski - www.rafalturow.ski/teatr
https://e-teatr.pl/wisniowy-sad-24015


Wiesław Kowalski - Teatr dla Wszystkich
https://e-teatr.pl/inaczej-nie-zawsze-znaczy-lepiej-24068